1 av 3
2 av 3
Vi och Johannes Ivarsson, reklamman. Foto: Björn Berglund/SR
3 av 3
Hoppsan.
REKLAM

Riktigt misslyckad reklam - så funkar den

"Man är ju redan ett störningsmoment"
9:50 min

Nyligen skulle otrohetssajten Victoria Milan lanseras i Polen, med hjälp av ett skämt om landets president Jaroslaw Kaczynski. Problemet var bara att bilden inte föreställde Jaroslaw utan hans bror, den tidigare premiärministern Lech, som dog i den fruktansvärda flygolyckan för tre år sedan. HUR kan den här missen uppstå och vad gör reklam- och PR-byråerna när det väl händer? Vi frågar copywriter Johannes Ivarsson, som jobbar på reklambyrån Tbwa.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".