Vår grundade mening fredag 6 december

Vi tittar på hur det kan gå när man skriver känsliga artiklar om arbetsvillkoren för sömmerskorna hos företag i Asien som levererar till Hennes & Mauritz. En artikel, skriven av en Aftonbladet-anställd, hamnade till slut i Expressen. En annan, först ämnad för Aftonbladet, publicerades av Råd och Rön.
Var det påtryckningar från HM, som låg bakom?
Hör också om hur HM:s ledning reagerade när liknande kritik fördes fram i tv för några år sedan.

P1 fredag 6 december kl 10.03,
repris kl 22.25 och lördag 7/12 kl 08.30
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".