Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Mediemagasin i P1 som sände fram till 2007

Presidentvalet i USA: Mindre sändningstid ger högre reklamintäkt

Publicerat måndag 24 maj 2004 kl 10.47

P1 torsdagen den 27 maj kl 15.25 (repris 20.03 och lördag kl 11.03)

Amerikansk TV satsar mindre sändningstid på presidentvalet i höst. Kandidaterna tvingas köpa mer reklamtid istället. Det är mediernas utveckling i USA i ett nötskal, anser Charles Lewis. Han startade berömda Center for Public Integrity i Washington. Senaste projektet: ”The Buying of the President” - en reportagebok som 33 journalister gjorde research till.
www.publicintegrity.org/bop2004/
Hör också om ”Exile” - en rysk tidning gjord av amerikaner i Moskva, som blandar undersökande journalistik med satir. Många läser den - både i Ryssland och USA - trots att en hel del betraktar ”Exile” som oseriös och tarvlig.
Exiles hemsida

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".