NK Stil inget att arga upp sig för

Varuhuset NK i Stockholm har startat en tidning som heter Stil. Snygga reklambilder för NK:s varor varvas med redaktionellt material på ett förutsägbart sätt. En intervju med en designer, en artikel om stränder, lite filmsnack - som det verkar skrivet utifrån filmbolagens pressreleaser. Inget särskilt kul och heller inget jag blir upprörd över. Det här är inte ens nåt nytt. Klädföretaget Benetton har gett ut sin tidning Colors i evigheter och nog argar jag upp mig mer över nyhetstidningar som gör dold reklam för film och annat än över reklam som vill verka lite redaktionell. Men priset. 65 spänn. Ska jag kolla på reklam vill jag i alla fall ha den gratis.

Stina Haraldsson

stina.haraldsson@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".