1 av 2
Lasse Ekevärn, näringslivschef och Erik Stenbeck, NPP reklambyrå i Örebro. Foto: Anders Stålhammar/SR Örebro.
2 av 2
Peter Flack, nöjesprofil i Örebro. Foto: Jack Mikrut/Scanpix

Vad tjänade Örebro på Melodifestivalen?

I lördags satt 3 miljoner personer bänkade framför TV-apparaterna och tittade på Andra chansen i Melodifestivalen. Örebro och Conventum arena stod som värd. Det var schlageryra på stan flera dagar med olika evenemang och fester.
Örebro kommun satsade 1,2 miljoner kronor i evenemanget. Frågan är om det var välinvesterade pengar? Och vad händer nu med Örebro som varumärke?

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".