Mjällby siktar på att locka i snitt 4700 personer till hemmamatcherna. Förra säsongen var snittet knapp 4400. Foto: Björn Lindgren/Scanpix.

Mer reklam ska ge storpublik på Strandvallen

Det allsvenska fotbollslaget Mjällby satsar på att locka större publik till matcherna och höja intresset för laget i Blekinge.

Förra säsongen var hemmasnittet knappt 4400 på hemmaplan och den här säsongen har det varit ganska dålig uppslutning de tre första hemmamatcherna.

Inför den här säsongen har klubben anställt en ny marknadschef, Maria Persson, som vill att fler hittar till idylliska Strandvallen.
– Det finns ju tusentals turister över hela Lister på somrarna, varför skulle inte de kunna komma till Strandvallen, säger hon.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".