RUHPOLDING

"Schwedishes Haus" blir jämtländsk WC-ambassad

På världscupen i skidskytte ska Sverige och länet marknadsföras med jämtländska delikatesser. Det sker på en krog som dagarna till ära kallas "Schwedishes Haus".

Det är Jämtland Härjedalen Turism, Östersunds turist och kongress och Svenska skidskytteförbundet som ska marknadsföra Sverige men framförallt Östersund och Jämtland-Härjedalen som ett attraktivt resmål.
Även Östersunds kommun och länsstyrelsen är med på ett hörn - i tyska Ruhpolding, i samband med världscuptävlingarna i skidskytte där som inleds i morgon, onsdag.

- Skidskyttetävlingarna i Ruhpolding är ett fantastiskt arrangemang med massor av besökare. Här kan vi skapa en arena för marknadsföring och kontaktskapande. Många på kontinenten har sett och hört talas om oss via TV och Östersunds skidskyttetävlingar. Nu kan vi presentera oss ytterligare för potentiella besökare, säger Mats Forslund, vd för Jämtland Härjedalen Turism.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".