Mittuniversitetet. Foto: Emelie Andersson
missnöje

Dålig marknadsföring av skiduniversitetet i Östersund

Skiduniversitetet i Östersund måste bli bättre på att marknadsföra sig, det menar Mattias Persson som är längdtränare på skolan. De senaste tio åren har skidåkare från Östersund tagit 30 av de 36 svenska medaljer som tagits på VM och OS. Många av skidåkarna har gått på skiduniversitetet.

Utbildningarna i Falun/Borlänge och i Umeå lockar allt fler studenter och anledningen är enligt längdläraren Mattias Person att eleverna inte känner till den unika kombinationen av skiduniversitetet och forskningen vid vintersportcentrum i Östersund.

Det måste bli en tydligare marknadsföring, menar tränaren Mattias Persson. Det här skriver lokaltidningarnas gemensamma sportbyrå.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".