Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Reklam & marknadsföring

Fjällbrynt ändrar missvisande ostreklam

Publicerat torsdag 29 augusti 2013 kl 16.59
Efter att ha blivit anmälda till KO ändrar nu företaget Fjällbrynt reklamen som ansetts vara missvisande. Foto: Jan Mårdberg/SR

Nu medger mejeriföretaget Fjällbrynt att man gjort fel i reklamen om sin mjukost.

Men felet är inte medvetet utan skall ses som ett olycksfall i arbetet, säger Petra Strandberg på företaget.

Tidigare i veckan berättade vi att en privatperson har anmält Fjällbrynt mjukost, som tillverkas i Östersund till KO, Konsumentombudsmannen.

Eftersom företaget gör reklam för att osten inte innehåller några konserveringsmedel i reklamen, trots att konserveringsmedlet E 250, står med i innehållförteckningen.

– Vi har gjort fel, och har nu dragit in allt reklammaterial, informerat våra säljare och kommer själva ta kontakt med Konsumentombudsmannen, säger Petra Sandberg till P4 Jämtland.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".