Robert Uitto (S)
"Vi vill visa upp alla de fördelar som finns med att leva, bo och verka i Jämtland och Härjedalen", skriver regionrådet Robert Uitto (S) i ett pressmeddelande. Foto: Sveriges Radio
Regionen

Regionen satsar kvarts miljon på två dagars kampanj

Region Jämtland Härjedalen och Länsstyrelsen i Jämtland lägger 300 000 kronor på två dagars marknadsföring av länet i Stockholm.

– Med det här arrangemanget vill vi visa upp alla de fördelar som finns med att leva, bo och verka i Jämtland och Härjedalen, skriver regionrådet Robert Uitto (S) i ett pressmeddelande.

Arrangemanget som fått namnet Jämtland Härjedalen House genomförs på restaurang Engelen i Stockholm.

Under två eftermiddagar bjuds riksdagsledamöter, näringslivsrepresentanter och myndighetspersoner in.

Regionen går in med 250 000 kronor och länsstyrelsen med cirka 50 000 kronor. Pengar som bekostar hyra, mat, underhållning och arvoden till inbjudna föredragshållare.

Det är tredje gången som arrangemanget genomförs. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".