Expressen fälls för förtal av Schyman

Expressen fälls för förtal av vänsterpartiets förra ledare Gudrun Schyman.
Schyman stämde Expressen för rubrikerna på en löpsedel i november 2001, som handlade om att hon skulle vara med i en film. Hovrätten anser att Schyman har rätt, att löpsedeln kunde uppfattas som att hon deltog i en porrfilm. Joachim Berner, som tidigare var ansvarig utgivare, döms till dagsböter och ska tillsammans med Expressen betala 100.000 kronor i skadestånd till Gudrun Schyman.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".