Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Konsumentkritik mot Ryanair

Flygbolaget Ryanair får kraftig kritik från de nordiska och brittiska konsumentmyndigheterna.
De hävdar att lågprisflygbolagets information till resenärerna om priser och övriga avtalsvillkor är usel och oskälig. I ett gemensamt brev till Ryanair kräver konsumentmyndigheterna förändringar - bland annat att priset som resenären ska betala ska vara det pris som gäller vid bokningstillfället och inte det pris som gäller den dagen då biljetten ska betalas.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".