GM tror att Saab kan bli lönsamt

General Motors Europachef Nick Reilly medger att amerikanska GM inte gjorde tillräckligt för att få Saab lönsamt under de 20 år som Saab var ett av GM:s bilmärken.

Uttalandet gör Reilly i en intervju med TT vid bilsalongen i Genève, som smygstartade i dag.

– Vi kunde inte avsätta tillräckligt med tid, resurser och engagemang från ledningen för att få Saab framgångsrikt, säger Nick Reilly.

Saab Spyker kommer att vara fokuserade på allt detta till hundra procent, säger Nick Reilly i intervjun.

Nick Reilly säger också att Saab troligen är mer lämpat för ett företag som kan fokusera hundra procent av sin tid på ett mindre varumärke, jämfört med GM som typiskt sett haft volymmärken.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".