Facebook ger Spotify 2,3 miljoner nya användare

Svenska musiktjänsten Spotify har på nio dagar fått över 2,3 miljoner nya användare sedan de börjat samarbeta med sociala nätverkssajten facebook, enligt det oberoende mätinstitutet Appdata.

Tidningen Dagens Industri har räknat ut att om var tionde gratisanvändare blir en betalande kund innebär det ett par miljarder kronor i intäkter för musiktjänsten över internet.

Uppdaterad 2011-10-05:

Rättelse: Uppgifterna i Dagens Industri här ovan har visat sig inte stämma. TT har därför valt att dra tillbaka uppgifterna i telegrammet ovan. Ekot beklagar att de felaktiga uppgifterna publicerats.

De felaktiga uppgifterna uppmärksammades under gårdagen av bland andra Emanuel Karlsten som bloggade om händelsen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".