Rejäl förlust för Volvo

Minus 618 miljoner kronor blev resultatet för de tre första månaderna i år för lastbilstillverkaren Volvo.
Det fortsätter med andra ord att gå trögt för försäljningen av tunga lastbilar - och Volvovs koncernchef Leif Johansson pekar lilksom många andra företagsledare på effekterna av terrordådet den 11 september och de senaste veckrnas utveckling i Mellanöstern, med ökade oljepriser. Särskilt i Nordamerika går försäljningen trögt. Men det finns också positiva toner i delårsrappporten. Det nya modellprogrammet som håller på att lanseras har fått ett positivt mottagande, enligt Volvochefen som kan peka på en välfylld orderbok. Mer än 20 000 order har tagits emot sedan dom nya Volvo FH och Volvo FM lan´serades i höstas.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".