El och kultur ska locka kunder

Priserna på den numera fria svenska elmarknaden stiger och elleverantörerna tar till nya knep för att kunderna ska välja just dem. Ett företag erbjuder nu både el och ett kulturutbud för att locka nya kunder.
Kraft och Kultur är ett företag som ägs till hälften av Hellefors kulturdistribution, ett postorderföretag i Västmanland o till hälften av Troms Kraft, en av Norges största elkraftproducenter. För VDn Boris Benulic är kombinationen självklar. Han är inte rädd för att kombinera el, en produkt förenad med livslångt behov, med produkter som ofta stillar tillfälliga behov. Konsumentrådgivaren i Västervik Ulla Öhrn har inte tidigare hört talas om något liknande, hon säger till radion att man noga bör tänka efter vad man får för pengarna.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".