Kvinnan fick ett sms med bekräftelse om en tjänst som hon inte beställt.

Fick tjänst hon inte ville ha

En kvinna från Kalmar fick så kallade tilläggstjänster aktiverade på sina mobilabonemang från Telenor utan att hon beställt tjänsten. Det är ett i raden av liknande fall som anmälts till Konsumenternas tele- och internetbyrå.

Har du varit med om något liknande?
Ring tyckartelefonen 0480-44 99 79

Det var efter att kvinnan köpt en mobiltelefon som hon efter ett par dagar fick ett sms om att en ny tjänst var aktiverad. I meddelandet stod inget om vad tjänsten kostade eller hur länge den gällde och det gjorde kvinnan misstänksam.

När hon senare kontrollerade vad tjänsten innebar upptäckte hon att det efter ett par månader skulle kosta 39 kronor i månaden.

Enligt Telenor är det ett misstag som begåtts, men kvinnan är skeptisk till att detta är ett misstag och tror inte att det är ovanligt.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".