Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Tre av fyra undviker reklam

Publicerat tisdag 21 oktober 2008 kl 09.25
Arkiv: Scanpix

Hör du till dem som undviker reklam? Du är inte ensam. Enligt en Sifo-undersökning undviker så många som tre av fyra reklam i tv, radio och på internet. Och varannan slänger direktreklamen.

Undersökningen, som beställts av Sveriges Annonsörer, visar att reklam i tidningar och tidskrifter klarar sig bäst. Omkring 40 procent undviker aktivt att kolla de annonserna.

”Enligt detta resultat skulle en stor del av medieinvesteringarna i etern gå upp i rök till ingen nytta. De stora vinnarna är i stället printmedia”, skriver Margareta Kylberg, medierådgivare på Sveriges Annonsörer i en kommentar.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".