Electrolux satsar på USA marknaden

I Electroluxkoncernens delårsrapport för årets nio första månader rapporteras nu en väsentlig försämring av dammsugarresultatet. Framförallt är det den hårdnande lågpriskonkurrensen på USA-marknaden som gjort resultatet negativt. Men för att öka USA-försäljningen så introducerar nu koncernen Electrolux som ett varumärke i USA och hoppas därigenom sälja fler kvalitetsdammsugare till högre priser, säger presschefen Jacob Broberg till P4 Kalmar.
Det här innebär att Västerviksfabriken ska leverera dammsugare till vår satsning, men exakt vad det innebär för Västervik vet vi ännu inte säger Jacob Broberg till P4 Kalmar. Det hänger ju på hur mycket vi kommer att sälja av de dyrare dammsugarna säger han.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista