Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Callcenterföretag på frammarsch men kanske inte så länge till

Publicerat onsdag 31 mars 2004 kl 07.05

Efter den senaste tidens stora varsel inom tillverkningsindustrin har nu blickarna vänts mot andra brancher som kan bidra med arbetstillfällen i länet. Ett exempel där flera nya jobb skapats är callcenterbranchen där nyetableringarna av Vodafones och Apotekets kundcentrum på Varsholmen hittills gett över 250 jobb.

Ett annat företag som nyanställt på senare tid är Eniro. När det gäller möjligheten att växa ytterligare är det däremot svårt att få några garantier från företagen. Jörgen Persson som är platschef på Excellent-SNT säger att målet är att växa med 100 anställda, men han kan inte säga i vilket tidsperspektiv.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".