Mälardalens högskola satsar stort på reklam

Mälardalens högskola är en av landets universitet och högskolor som satsar mycket pengar på marknadsföring. I år beräknas slutnotan hamna på drygt fem miljoner kronor.
I år kommer Mälardalens högskola att satsa mindre pengar på marknadsföring jämfört med förra, men är fortfarande en av de högskolor som satsar mest pengar på att marknadsföra sig. Ungefär fem miljoner kronor beräknas det kosta i år med reklamkampanj, kataloger och informatörstjänster. Eftersom högskolorna får pengar bl a annat efter hur många studenter de har inskrivna måste man hänga med när andra skolor marknadsför sig allt mer och lockar till sig studenterna. Det säger Lars-Evald Wirén, Informationschef på Mälardalens högskola.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".