Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Missnöje med Försäkringskassan kvarstår

Försäkringskassans kunder i Sörmland är mest missnöjda med handläggningar och utbetalningar. Det missnöje som har funnits kvarstår. Bäst betyg får bemötande och tillförlitlighet. Det visar en undersökning som Föräskringskassan har gjort.

Enligt kassan bemöter personalen kunderna bättre nu än tidigare och stress bland personalen inte längre är ett problem, men det finns brister i engagemang.


Försäkringskassan hävar att kunderna i allmänhet blivit mer nöjda med kassans arbete vilket beror på att Försäkringskassan arbetat aktivt med att förbättra servicen det senaste året.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".