Skavsta får tips om bättre marknadsföring

Trots att Nyköpings kommun satsat 55 miljoner kronor i markandsföring i flygbranschen så har kommunen misslyckats med marknadsföringen på Skavsta flygplats.

Det är innebörden i ett brev från Karl-Erik Strand, konsult och tidigare vd på flygplatsen, ställt till kommunstyrelsens ordförande socialdemokraten Göran Forssberg.

I brevet säger Karl-Erik Strand att han gärna hjälper till att kläcka nya idéer om markandsföring.

Hej Göran ”Long-Time no seten”. Så inleds det handskrivna brevet till kommunstyrelsens ordförande i Nyköping, socialdemokraten Göran Forssberg. I brevet ställer den för detta Skavsta vd: n numera konsulten Karl-Erik Strand sin hjälp och sina konsulttjänster till förfogande.

Att kommunen redan satsat 55 miljoner kronor i marknadsföring i flygbranschen genom reklamavtalet med Ryanair, är inte relevant i sammanhanget menar Karl-Erik Strand. Det finns utrymme för mera, anser han.

Enligt Karl-Erik Strands brev så finns det fantastiska möjligheter att utveckla Skavstas ankomsthall till ett levande besöks och informationsforum inte bara för Nyköping utan för hela regionen.

Brevet avslutas med uppmaningen till Göran Forssberg: Behöver du idéer om detta - i så fall ring mig på mobilen. Men vad det är för idéer som Karl-Erik Strand vill utveckla vill han inte delge Sveriges radio Sörmlands lyssnare.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".