Försäkringskassan. Foto: Jessica Gow/TT.
Foto: Jessica Gow/TT.
Eftermiddag om telefonköer

Telefonköer till Försäkringskassan: Ett svårlöst problem

3:49 min

P4 Sörmland ställde sig i telefonkö till Försäkringskassan, det tog 35 minuter att komma fram.

Borde det finnas regler gällande telefonköer? Skriv din åsikt här!

Trots den långa tiden som vi på P4 Sörmland fick vänta för att komma fram till Försäkringskassans telefonservice, så menar deras verksamhetsområdeschef för kundcenter Eva Sjögren att det inte är ett vanligt förekommande problem.

– Nu fick ju vänta en längre tid men snitt-tiden som vi har för samtal ligger på 16 minuter, säger Eva Sjögren.

Förklaringen till våran väntan är enligt Eva Sjögren att fler ringer under vissa perioder och att dom då har svårt att ta in extra folk på kort varsel.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista