Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Postnord svarar på kritik om posthanteringen

Publicerat torsdag 31 augusti 2017 kl 11.15
Göte Svensson, chef Postnord Sörmland: Det är ett misslyckande
(1:06 min)
Postnords kontor
Foto: Adam Wrafter/TT.

Postnord svarar nu på kritiken från Företagarorganisationen i Stockholm och Mälardalen om att post då och då inte kommer fram eller försvinner.

– Det är självklart inte bra. Det är ett misslyckande. Vi tar det på allvar och följer upp det, säger Göte Svensson, produktionsområdeschef Postnord.

Företagare i Sörmland har drabbats av att post inte kommer i tid eller försvinner. Därför kräver Företagarna i Stockholm och Mälardalen att posthanteringen i Sverige förbättras.

– Kan man förbättra någonting ska man göra det. Kan man ta in en annan aktör för att få lite konkurrens är vi för det, men då ska det kunna bli bättre, säger Företagarnas regionchef Emma Tonnes.

Postnord förklarar bristande hantering med att företaget håller på att ställa om till nya förutsättningar. 

– Vi tappar väldigt mycket volymer och de accelererar nu med tanke på den digitaliseringen som pågår. Därför behöver vi göra förändringar i vår organisation och det är inte alltid det går helt smärtfritt, säger Postnords Göte Svensson.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".