En färdtjänstchaufför lägger in en rullstol i bagageutrymmet på sin taxi Foto: Janerik Henriksson/TT.
Foto: Janerik Henriksson/TT. Foto: Foto: Janerik Henriksson/TT.

Sörmlandstrafiken: Vi jobbar mycket med bemötande

2:04 min

Sörmlandstrafiken svarar nu på kritiken från kunderna om brister i färdtjänst- och sjukresor.

P4 Sörmlands genomgång av de synpunkter som kommit in till Sörmlandstrafiken, som vid årsskiftet tog över ansvaret efter flera år av missnöje, visar att det dagligen kommer in kritik om förseningar, bristande bemötande, dålig service och felbokningar. Det gäller perioden mellan januari och september.

Eva Lindblom, kvalitetsutvecklare på Sörmlandstrafiken.

– Vi är tacksamma för att vi får in synpunkter för vårt kvalitetsarbete. Det måste vi utreda. Vi ska också följa upp avtalet, säger Eva Lindblom, kvalitetsutvecklare på Sörmlandstrafiken.

På servicecenter arbetar man med att de anställda ska bemöta kunderna på ett bra sätt.

– Vi jobbar aktivt på servicecenter med att vara noga med att upprepa bokningar, och att vi är lyhörda mot kunden, lyhördhet och förståelse för olika funktionshinder, säger Sebastian Opava som är gruppledare på servicecenter.

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista