Felaktiga elräkningar

Runt 1800 elabonnenter i Eksjö har i dagarna fått hem felaktiga räkningar från leverantören Hemel.
Det är abonnenter som uppgett att dom ska byta elleverantör som drabbats. Det är för andra gången på kort tid som det händer och det beror på strul med datasystemet, säger Annika Stenlund, presschef på Hemel till nyheterna. Senast i februari i år så fick många elabonnenter i Eksjö räkningar för el som dom inte hade använt. Även då så handlade det om att elleverantören Hemel hade problem med sina datorer. - Dom kunder som drabbats kan bara slänga den felaktiga räkningen. Skulle någon redan ha betalat så får kunderna tillbaka pengarna eller så stäms räkningen av mot den slutfaktura som vi skickar ut om en vecka ungefär, säger Annika Stenlund på Hemel.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista