Ny flygkampanj på gång

Under flera år har har passagerarna svikit Jönköpings flygplats, men idag gick startskottet för flygplatsens marknadsföringskampanj som ska få passagerarna att återvända till flyget. Nu ska det gamla namnet, Axamo, komma till heders igen berättar den inhyrda PR-konsulten Mikael Grahn. - Axamo är ett väkänt begrepp i bygden och det vill vi använda oss av igen, säger Mikael Grahn till Nyheterna.
Marknadsföringskampanjen kostar två miljoner kronor och målet är att 700.000 passagerare ska använda flygplatsen 2010, det är mer än en fördubbling mot idag. Mikael Grahn och flygplatsledningen vill jobba för en fjärde dagstur till Köpenhamn och fler charterresmål från Jönköping. Det tror de är medicinen för att få tillbaka resenärerna.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".