Nya namnet i kampanjen som Svenska Fans och Kullen Fans står bakom.
vetlanda

Efter kritik - jävelkampanj byter namn

Namnet på kampanjen som ska locka bandypublik till Vetlanda blev för mycket för många - och efter massiv kritik, från bland andra KD-politikern Göran Ivarsson, så byts namnet ut.

Kampanjnamnet "Varenda jävel till Tjustkulle" har nu bytts ut till det något mer rumsrena "Var en hjälte - kom till kullen".

Diskussionen om det enskilda ordet "jävel" har tagit fokus från det som man egentligen ville åstadkomma. Det säger Daniel Engström Stenson på Svenska Fans - som står bakom marknadsföringen tillsammans med lokala Kullen Fans - till Vetlanda-Posten.

Kampanjen sattes igång för att locka storpublik till matchen mellan Vetlanda BK och Kungälv på fredag.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".