Nya namnet i kampanjen som Svenska Fans och Kullen Fans står bakom, lockade ny publik.
tjustkulle

Kritiserad kampanj lockade publik

Vetlanda lyckades bara knipa en poäng i mötet med Kungälv i bandyns Elitserie på Tjustkulle. Men över 1 100 personer kom till matchen trots snöoväder och det kan vara tack vare den kritiserade kampanjen.

Den uppmärksammade och kritiserade publikvärvningskampanjen, där varenda jävel skulle lockas till tjustkulle, tycks ändå ha gett ett visst resultat. 1 115 personer kom till kullen trots kyla och snöoväder och det är några hundra fler än snittet.

Vetlanda som är i behov av poäng för att ta sig till slutspel fick nöja sig med oavgjort 2-2.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".