Nya matbutiker ger konkurrens om kunderna

På många håll börjar nu konkurrensen mellan livsmedelsbutikerna hårdna. Nässjö är ett exempel.

På kort tid har livsmedelsbutikerna Lidl och Netto öppnat i Nässjö och konkurrensen om kunderna har ökat betydligt.

Och i vissa av de etablerade affärerna har man märkt av en tydligt försäljningsminskning.

Men konsumenterna Kurt Åstrand och Rune Svensson i Nässjö säger till nyheterna att de välkomnar konkurrensen. 

Rolf Johnsson, som är chef för Konsum i Nässjö, säger att han inte har märkt någon nedgång. Han tror att det är mycket kunder utifrån andra orter i länet som kommer in till Nässjö och handlar i de nya butikerna.

Reporter David Svanberg.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".