Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Torsby

Miljonsatsning på marknadsföring av varumärket Torsby

För en miljon kronor ska Torsby kommun marknadsföra varumärket Torsby med hjälp av bland annat reklamfilmer. Kampanjen startar nästa år där målet är att få fler att flytta till kommunen.

- Det ligger i våra målsättningar att vi ska vårda och utveckla varumärket för Torsby, säger Thomas Stjerndorf.
- Idag är viktigt att tränga igenom mediebruset och det är något som det finns en medvetenhet om hos politikerna i Torsby.
Arbetet kommer att handla om vad vi ska rikta in sig på och vad som är det unika med Torsby.

För en miljon kronor ska Torsby kommun nästa år storsatsa på marknadsföring av kommunens förträfflighet, om förslaget från kommunstyrelsen går igenom hos fullmäktige, och det behövs eftersom invånarantalet har sjunkit i flera års tid, bara det senaste kvartalet visar ett tapp på 61 personer.
- Vi satasar på att locka en yngre befolkning och vi vill visa upp Torsby från sin bästa sida och vad vi har att erbjuda säger Thomas Stjerndorf.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".