Arvika kommum omorganiserar

Arvika kommun ska till hösten anställa 19 nya chefer inom vård och omsorg.
Idag har man en integrerad verksamhet, vilket betyder att samma arbete kan utföras på många olika ställen, men för att effektivisera ska dom anställda gå ihop och bilda enheter. Förra året anlitades en konsultfirma som tittade på möjligheterna för en förändring till det bättre, och internt har man jobbat med detta sedan september förra året. Utredningen har i runda slängar kostat skattebetalarna 150.000 kronor, men sedan tillkommer utgifter för rekrytering och utbildning av personal. Den stora förändringen är att det ska bli rimligare arbetsområden och större möjligheter till styrnig och ledning, samt att det ska vara 40-50 anställda som ingår i ett och samma arbetslag.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".