Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Allt fler vill ha hjälp av Rådrummet

Publicerat tisdag 20 januari 2004 kl 13.35
Allmänheten vänder sig allt oftare till konsumentrådgivningen Rådrummet i Karlstad. Ifjol ökade kontakterna med konsumenterna med över 100 procent jämfört med 2002.

Konsumenterna vill ofta ha hjälp med reklamationer av inkassokrav för internetfakturor. Den här typen av reklamationerna har nu minskat i och med att betalningar till aktuella postgirokonton har stoppats. Men blufföretagen ger sig inte utan har kommit på nya möjligheter, säger konsumentvägledare Jolanda Girzl till Radio Värmland. Bland annat har blufföretagen bytt namn på företagen och ändrat från postgiro- till bankgirokonto.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".