Sandra Eriksson, VD på Packaging Arena. Foto: Packaging Arena

Förpackningstillverkarna kommunicerar inte sina smarta lösningar

Man tror kanske att alla ska förstå den här funktionen
0:59 min

Under julhelgen har flärpar varit ordet på allas läppar, åtminstone på sociala medier. Det började med att man hittade en tidigare ganska okänd flärp på chokladasken så att den går att stänga.  Här har förpackningstillverkarna slarvat bort möjligheten att kommunicera sina smarta lösningar, enligt experten Sandra Eriksson.

Nu har folk också hittat en lösning på folieförpackningen så att rullen hålls på plats när man river av folien.

– Om man kommer på en bra funktion och den inte används får man skylla sig själv. Här har man en uppgift att göra som förpackingstillverkare eller varumärkesägare att faktiskt kommunicera det här, säger Sandra Eriksson på Packaging Arena.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".