Magnus Wikström, gitarrist i Môra-Per. Foto: Tomas Hedman/Sveriges Radio.

Nu ska Môra-Per bli bättre på marknadsföring

Gitarristen "Vi ska trycka upp T-shirtar"
7:49 min

Arvikabandet Môra-Per har hållit på i runt 20 år och har många trogna fans, men det stora genombrottet har ännu inte kommit. I år satsar de på ny skiva, turné och bättre marknadsföring, enligt gitarristen Magnus Wikström, som var gäst i Förmiddag idag.

– Om ingen vet om att man finns, då utvidgar man inte sin kundkrets, säger Magnus Wikström.

Bli inte förvånad om du i år får syn på t-shirtar och andra reklamprylar med Môra-Per på, det konstaterar gitarristen Magnus Wikström. Men det lär dröja tills de dyker upp i melodifestivalen.

– Vi kommer säkert att spela på melodifestivalen, den dagen den är tillräckligt bra för att ta emot oss, säger Magnus med ett stänk av ironi i rösten.

Sedan någon månad spelas i P4 deras nya låt "Som en sång av Kjell Höglund". Magnus Wikström förklarar titeln med att textförfattaren Kjell Höglund är en mästare på att skildra det gråa i vardagen.

– När vår sångare Perra skrev den här låten i fjol, lite tidigare än det är nu, tyckte han att det var en känsla av Kjell Höglund.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".