Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Pengar till missnöjd bilkund

Publicerat måndag 19 november 2007 kl 14.26

Ett bilföretag i Västerås ska kompensera en missnöjd kund på Gotland. Det har Allmänna reklamationsnämnden beslutat att rekommendera företaget.

Det var för snart två år sedan som visbybon köpte ny bil av firman i Västerås för nära 200 000 kronor.

Efter bara två veckor tändes en varningslampa i bilen som indikerade ett fel. Bilen uppvisade sedan samma fel flera gånger, varför visbybon ville häva köpet.

Men Allmänna reklammationsnämnden anser inte att felet är så betydelsefullt att hävning är aktuellt, däremot rekommenderar de bilfirman att ge bilköparen 5 000 kronor i kompensation.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".