Turistreklam får bra betyg

Den årliga bilagan av Gotland upptäckarlandet får bra betyg av dem som läst den.

Bilagan ges ut av Gotlands turistförening och är ett sätt att marknadsföra Gotland som besöksmål.

I år har bilagans upplaga ökat och den har spridits i framförallt Stockholm, men också i Göteborg och Småland.

Det visar sig i en undersökning att det är fler som läser bilagan och fler som söker vidare information om ön, än det är vid andra liknande bilagor som ges ut.

Annamari Thorell som är marknadsansvarig vid turistservice säger att det är en kostsam bilaga men den ger mycket tillbaka till Gotland och är viktig i marknadsföringssynpunkt, inte minst nu i konkurrens med de baltiska länderna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".