Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

NextJet måste skärpa informationen

Flygbolaget NextJet, som bland annat flyger mellan Visby och Arlanda, får allvarlig kritik av Konsumentombudsmannen, KO.

Flygbolaget har brustit i information till passagerarna när det gäller deras rättigheter vid inställda eller kraftigt försenade flygavgångar. Det gäller bland annat passagerarnas rätt till kompensation från företaget.

Om NextJet inte ger resenärerna den informatin de har rätt till kan flygbolaget dömas att betala en halv miljon kronor i böter.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".