Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Region Gotlands kundtjänst måste förbättras

Publicerat måndag 20 januari 2014 kl 14.45
Per Lindskog tf regiondirektör Gotland Foto Lasse Ahnell SR Gotland

Region Gotland måste arbeta hårdare med att utveckla kundtjänsten. Det säger tf. regiondirektör Per Lindskog, efter det nedslående resultatet i en mätning av regionens service.

I mätningen fick Gotland ett sämre resultat på sju av åtta områden än genomsnittet hos tolv jämförbara kommuner.

Allra sämst är resultatet inom områdena svarstider och svar på frågan.

– Det här är inget man löser med en enkel åtgärd, enligt Per Lindskog som konstaterar att chefer på alla nivåer inom regionen måste prioritera kontakterna med allmänheten.

Ett steg på vägen är att alla förvaltningar nu har tagit fram serviceriktlinjer. Förvaltningsövergripande riktlinjer för kundtjänsten kommer härnäst. Men det handlar också om att chefer på alla nivåer måste förmedla att kontakter med allmänheten ska prioriteras, säger Per Lindskog.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".