Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Hårdare krav på flygets marknadsföring

Konsumentverket kräver i sin nya vägledning att reseföretagen ska ha ett visst antal platser billiga platser i flygplanen för att få marknadsföra dem.

Flygbolagen har fått hård kritik för att de inte har tillräckligt många platser när de annonserar om riktigt billiga flygbiljetter och att det inte alltid har framgått av marknadsföringen.

Peter Browall är marknadsförings och föräljningschef för Skyways i Stockholm och säger att det är positivt eftersom det rensar upp i en svårtydig marknadsföring.

Det blir en utmaning att ha ett visst antal stolar lediga, samtidigt som informationen når allmänheten, tycker han och säger att det kommer att ställa helt nya krav på hur flygbolagen marknadsför sig.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".