Ellos vill tuffa till sig

Klädföretaget Ellos ska få en tuffare image.
Franska VD:n tänker förändra Ellos soriment så att kläderna ska tilltala yngre människor som bor i stan.

Många förknippar Elloskläder med småbarnsfamiljer oftare än med modeintresserade unga. Men det ska förändras.

Francoise Dévé är managing director för koncernen Ellos ingår i, hon berättar att det är på den nya hemsidan det nya trendigare Ellos kanske märks allra mest

Ellos är ett framgångsrikt företag, i spetsen för nordiska Redcats, världens tredje största postorderkoncern, som också har varumärken som La Redoute och Josefssons. Och Francoise Dévé vill inte säga att Ellos ska förändras, hon vill beskriva det som att de ska breddas, Ellos ska bli trendigt också.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".