Borås lanseras som sommarstad

Nu drar projektet Borås Borås igång på allvar med en rad PR-evenemang. Man skall t ex marknadsföra staden som ”Sommarstaden Borås”, och då siktar man in sig bland annat på besökare från Karlstad och Örebro. Det berättar Ulrica Brandt, en av projektledarna på Borås Borås.

Borås Borås startade för ett år sedan, och är ett partnerskap mellan Borås stad och näringslivet som ska marknadsföra Borås gentemot såväl invånare som potentiella besökare.

Flera stora kampanjer och arrangemang som Borås Borås ligger bakom ser snart dagens ljus.

I slutet på juni planeras en tre dagar lång kavalkad av aktiviteter och musik i samband med invigningen av Sandwalls plats i centrala Borås.

Tanken är att Borås Borås ska växa och utvecklas under åren som kommer. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".