borås

Rekordresultat för profilkläder

Skyddsklädertillverkaren Fristads satsning på ett nytt varumärke inom profilkläder - ”A-Code Active Wear ” - är en av de senaste årens mest framgångsrika lanseringar inom sin nisch.
Försäljningen ökade med 100 procent förra året jämfört med året innan - och nu väntar nyanställningar.

Det nya varumärket har bara funnits i 2,5 år och fjolårets rekordreslutat har alltså jämförts med det första försäljningsåret.

Företagets vd, Stefan Diner, tror mycket på nischen profilkläder som det här tillhör. Plagg som är enklare teknikskt sett än arbetskläder och köps exempelvis av företag som vill ge sina anställda en gåva.

Men framgångarna kommer inte att leda till några omfattande nyanställningar- i allafall inte den närmaste tiden.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista