Ulricehamns kommunalråd Roland Karlsson tittar i Ulricehamns broschyr Foto: Jenny Hellström
Ulricehamn

Ulricehamn ska bli varumärke

Inte vilken kommun som helst, nu ska Ulricehamn bli ett varumärke också.

Till en kostnad av nästan 240 000 kronor har en reklambyrå tagit fram en broschyr som ska spegla kommunen.

På måndagen presenterade kommunen en ny broschyr som man låtit en reklambyrå ta fram. 
Tanken med broschyren är att den ska skapa en så bra känsla av Ulricehamn att folk flyttar hit, och kommunen kan växa.

Broschyren har kostat nästan 240 000 kronor att ta fram, och ska bland annat delas ut till nyinflyttade och på mässor.
Den skriftliga informationen är knapp - istället är det bilderna och några nyckelord som stolt och handlingskraftig som får tala.

Tillsammans med liten och annorlunda är det ord som beskriver Ulricehamn.

– Om man vill ha en positiv tillväxt och kunna kommunicera det ut till omvärlden är det viktigt att ha ett varumärke, säger kommunalrådet i Ulricehamn Roland Karlsson.

Jenny Hellström
jenny.hellstrom@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".