Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Bilföretag sponsrar simbassäng

Vårgårdaföretaget Autoliv sponsrar byggandet av det nya friluftsbadet i Vårgårda. Det har blivit klart i veckan. Leif Åkerblad, ekonomichef på Autoliv, säger att företaget ofta sponsrar arrangemang av olika slag, men att detta är något nytt man ville pröva.

200 000 kronor ska bilsäkerhetsföretaget Autoliv bidra med när Vårgårda kommun bygger ett nytt friluftsbad. Leif Åkerblad tror att badet kommer hjälpa till att göra Tångaområdet mer attraktivt, samtidigt som tätorten äntligen får ett friluftsbad i närheten. Hur badet kommer att se ut kommer inte Autoliv försöka styra, däremot är säkerheten viktig. Sommaren 2005 väntas det vara klart för premiärdoppet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".