Krav på åtgärder mot färdtjänsthaveri

Nu kräver Nordvästra Skånes trafikdelegation att Medres senast på torsdag ska presentera ett åtgärdsprogram för hur de ska lösa problemen med färdtjänstbeställningarna.

I fredags tog företaget Medres över som beställningscentral för färdtjänsten och det har sedan dess varit stora problem med taxibilar som inte har kommit och flera timmar långa telefonköer.

Anders Rydström som är informationsansvarig på Medres säger att det är problem med det nya bokningssystemet som gör att samtalen blir många fler än vanligt.

Företaget har anställt och utbildat ytterligare tre personer för att ta emot beställningar per telefon, men han tror att ändå att problemen kommer att hålla i sig ett par veckor till.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".