Brobizzfel ger fel räkning

Det kan dröja innan Öresundsbrokonsortiet får rätt på sitt nya datasystem, som under den senaste tiden lett till att många brobizzinnehavare fått felaktiga räkningar.

– Vi hade tidigare fem olika datasystem, nu har det blivit ett som ska ge bättre service framöver, säger Jakob Westgaard, marknadsdirektör på Öresundsbrokonsortiet.

För drygt en månad sedan byttes de gamla systemen ut mot ett och då uppstod också en del problem för Öresundsbrokonsortiet. Det har gjort att många kunder med brobizzar har fått felaktiga räkningar. Nu uppmanas kunderna att kontrollera sina fakturor och höra av sig om något är fel.

Hur många som drabbats vet man inte, men det är särskilt den senaste veckan som många har hört av sig. Det är inte säkert att problemet ska vara löst till nästa fakturering.

                                                 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".