Lunds kommun anlitar norsk konsult

Lunds kommun anlitar en norsk konsultfirma för att få hjälp att lansera Lund som kulturhuvudstad i Europa 2014. Kulturchefen i Lund, Stefan Sköld, har utvärderat de olika anbuden i upphandlingen och fattat beslutet.

– Man måste ju ha professionella krafter. Jag är den som håller det samman, men jag är inte professionell på kommunikation och marknadsföring, menar han.

Kommunikationsbolaget ska hjälpa till med marknadsföringen av Lund både på hemmaplan, på regional- och riksnivå och även ute i Europa.

I upphandlingen stod valet till slut mellan fyra företag, och det var PR-företaget Geelmuyden.Kiese som drog det längsta strået. Nu blir de kommunikationskonsult för kommunen fram till 2008.

De var dock dyrast per timme, fast det tycker Stefan Sköld inte spelar någon roll.

– Kvaliteten och innehållet är det absolut mest väsentliga, så vi har inte valt dem för att de är dyrast utan för att de ser ut att vara vår bästa samarbetspartner i ett så pass viktigt projekt, säger han.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".