Fame World invigt

På lördagen invigde Bert Karlsson sin nya satsning, Fame World.
Trots premiären var allting ännu inte på plats.
Men till den ekonomiskt viktiga vintersäsongen ska den gamla köpstaden stå redo för nya utmaningar, lovar man.

För att Fame World ska gå runt ekonomiskt hela året satsar man på att locka företag till anläggningens konferensavdelning vintertid, säger Stefan Jonsson, som är aktivitets- och konferensansvarig på Fame World.
- Vi tänker oss 200 000 besökare under sommarperioden och 100 000 besökare under resten av året.

Av den gamla Köpstaden finns nu bara några få affärer kvar. Istället får barnen leka i Dr Muggs dassland under tiden som föräldrarna slappar i solen på Robin Beach.

Men det kostar.
Utöver 50-lappen i entréavgift på anläggningen så kostar vissa aktiviteter 80 kronor för ett barn, och för föräldrarna 150 kronor per person.
- För att få ner priserna så kommer det i framtiden att finnas säsongskort, säger Stefan Jonsson, som menar att man vill värna om de lokala besökarna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista